WWE Raw Results From Memphis - The Goddess Gains Redemption

Welcome to this week's WWE Raw "Open Thread" featuring streaming live results and your discussion from Memphis.

WWE Raw Results
Monday, August 28, 2017
From the FedexForum in Memphis, Tennessee
Report by CJ Blaze of WrestlingNewsWorld.com

The show opens with Michael Cole and Corey Graves welcoming Jerry Lawler to the announce table. We go to the ring, where The Miz, Maryse, Curtis Axel, and Bo Dallas are standing for MizTV. Before Miz can speak, Kurt Angle comes out and tries to address the lack of an IC Title match at SummerSlam. Miz interrupts and is furious. Angle goes on to announce a battle royal will take place right now, and Miz will defend his title against the winner next week. Miz will also defend his title at No Mercy.

Big Show, The Hardy Boyz, and Finn Balor get their entrances aired before the break.

1) #1 Contender's 15-Man Battle Royal: Jeff Hardy elim. Jason Jordan to win in 16:20.

Backstage, Charly interviews Alexa Bliss about her title rematch tonight. Bliss takes a shot at the fact that Sasha hasn't successfully defended the Raw Women's Title before.

Enzo Amore cuts a promo on Cass getting injured next week as he prepares for his first Cruiserweight match next. Enzo introduces his opponent, Noam Dar.

2) Enzo Amore def. Noam Dar via pinfall in 3 minutes.

Paul Heyman and Brock Lesnar come down to the ring to talk about Braun Strowman. Paul brags and brags about what Braun has done the last couple weeks. Brock finally takes the mic and says, "Suplex city, b*tch" before walking off.

The Raw Tag Team Champions come out as Seth is in singles action tonight.

3) Cesaro def. Seth Rollins via uppercut and then roll-up in 10:20 when Ambrose and Sheamus brawling outside provided a distraction. After, Sheamus grabs a mic and announces he's facing Dean next.

4) Dean Ambrose def. Sheamus via Dirty Deeds and an assist from Seth in 10:48.

Backstage, Emma and Mickie James share words about Emma's attempt at being relevant again. If Emma loses their next match, she can't say she started the women's evolution anymore.

5) Emma def. Mickie James via roll-up in 1:34.

Kurt Angle welcomes John Cena to the ring for their No Mercy contract signing. Cena signs as he says he knows Roman doesn't want to fight him. Reigns comes out and tells Cena he's not as big of a deal as thinks he is. Roman reminds everyone that he retired Undertaker at WrestleMania. Cena goes off, mentioning that the crowd wants him to turn heel, and goes on to call Roman a cheap-ass, corporate-made Cena boot leg. Roman says the crowd boos Cena because he sucks. Roman calls Cena a fake b*tch after Cena tries to break the fourth wall and explain what a promo is.

Roman says he busts his tail every weekend while Cena goes on the Today Show. Roman says Cena buries young talent, but he won't let Cena bury him. Cena calls Roman a fool. Cena brings up the fact that everyone thinks he holds a golden shovel, but he doesn't hold the keys. Cena says he hasn't main-evented Mania in 5 years, and opened SummerSlam this year. Cena was proud to win the US Title at this stage in his career, while Roman saw it as a demotion. Cena says he is better a being part time than Roman is at full time.

Gallows & Anderson come out when Roman flips the table. They say there's too many egos, and neither of them are good brothers. Angle books a tag match.

6) John Cena & Roman Reigns def. Luke Gallows & Karl Anderson via Spear in 6 minutes.

Elias says Dusty Rhodes called him the Elvis of WWE, so now he has a new song to debut for Memphis. Jerry Lawler leaves commentary and interrupts. King introduces Pelvis Wesley (Heath Slater) from Southpaw Regional Wrestling. Elias ends up beating him up in the ring and nailing Drift Away to end the segment.

7) Raw Women's Championship Match: Alexa Bliss def. Sasha Banks (c) via pinfall in 14 minutes to regain the title. Afterwards, Nia Jax comes out to congratulate Alexa and run over Sasha. Nia lifts Alexa but slams her down and holds the title up to end the show.

  • drew

    hello friends.

  • drew

    any one here.

  • CryoKnight

    Greetings to this ghost town apparently.

  • CJ Blaze

    Brock on two weeks in a row? And the PPV isn’t until next month. Wow.

    • drew

      ikr?

  • ldb

    disqis is pissing me . off never works anymore and i miss wnw.

    • drew

      damn

  • Asukalanchian

    Cena gonna get so much love if he buries Reigns

    • drew

      right lolol

  • David F

    Miz v Mcgregor at Wm 34 book it

  • drew

    whose miz facing at no mercy?

    • David F

      not Jordan he is basically heel now

      • drew

        hmmm then who? hmm

        • David F

          maybe Jeff or Matt Hardy?

          • drew

            ooo mayybe. joe?

          • David F

            that would build on last week on Joe being pissed that Miz lost in main event last week

  • S.A.M.

    yo

    • drew

      yo.

  • S.A.M.

    whoa fresh shave Big Show

  • drew

    big shows turning heel now that he shaved.

  • Asukalanchian

    Lmao Show looks weird without the beard. Bet Strowman looks just as weird

    • Joseph James

      His forehead is already huge. His chin is probably just as big.

  • David F

    I would be down for Hardy v Miz for IC title

  • Stoney

    For as long as Big Show has been wrestling, I’ve never seen him without facial hair, until tonight.

    • Joseph James

      Pretty sure he was clean shaven back in WCW.

      • Stoney

        probably when he debuted.

  • drew

    i love his entrance.

  • ldb

    big show de-aged 20 years by shaving

    • David F

      He used Melisandre’s potions

  • drew

    predictions?

    • Joseph James

      It won’t be any of the guys that just entered.

    • Asukalanchian

      Goldust

      • ldb

        im pulling for bo or axel

    • David F

      If Joe is in battle royal I will go with him

  • Stoney

    Cena got moved to Raw so he can try to get Roman over, Cena himself struggled to stay over.

    • ldb

      only God could get roman over

  • Mandy

    Did Jordan’s music change?

  • ldb

    the US title has been built up and the ic they ar e the real champs

  • drew

    i really hope it not jason jordan

    • ldb

      AMEN

    • Joseph James

      If it is he won’t win next week.

  • Stoney

    Big Show without facial hair is like Hulk Hogan without a moustache

  • Joseph James

    Oooh

  • S.A.M.

    Anderson and Gallows should help Finn win so we can start establishing the Balor Club

    • Joseph James

      Almost thought Gallows was going to save him before Goldy clocked him.

  • nice little Balor Club Tease.

  • ldb

    freakin jordans gonna win i got that bs feeling

  • Asukalanchian

    Shocked that Bray wasn’t in it. Maybe he will cost Balor

    • drew

      maybe.

    • ldb

      he s waiting for another fued to lose

  • Jason Jordan will win tonight then win the title next week then defend the title against Miz at No Mercy

    • drew

      meh.

    • Mandy

      Even though that is the outcome I expect I still hope for it to be Finn or Jeff

  • drew

    starting to think jeff hardy wins.

  • ldb

    yeah miz

  • Wyatt isn’t finished with you Finn!

  • Asukalanchian

    Well looks like my thoughts came true

  • drew

    called it!

  • Mandy

    OMG it is Jeff that won! Thank goodness!

  • Cool Jeff Hardy wins.

  • Joseph James

    *clap clap clap*

  • Zack

    Jesus I’m so disappointed that WWE is doing Bray vs. Balor again. Interesting that they seem to be splitting Matt and Jeff before they go Broken

    • Joseph James

      They’ve had singles runs while they’re together.

      • Zack

        True true, they’re not definitely split but WWE doesn’t usually keep teams together and give them singles runs

    • Mandy

      I am not looking forward to Bray and Balor feuding again

      • Zack

        I don’t think anyone is? Their feud wasn’t great and after the demon appeared idk why you’d keep it going. That was the peak

        • drew

          to give them both something to do?

          • Zack

            yeah but that’s pathetic laziness

          • drew

            its wwe creative. lol

      • David F

        sadly this will be the bathroom break match

    • drew

      if they go broken

    • David F

      it will prob end up leading to Hardys v Miztourage

  • ElClownPrinceDeTrolls

    if only Finn and bo were last and then they went with the wyatt interference …smh

  • ldb

    be nice to have braun destroy brock for the titlee

  • CJ Blaze

    Next week is Labor Day so go figure they’re trying to load it up already.

    • Zack

      Funny usually they go a little weaker on the holidays

  • drew

    im worried samoa joe is being left off no mercy. thoughts?

    • David F

      he could feud with Matt Hardy

      • drew

        how would that happen.

        • David F

          just throwing it out here for Joe do something and having him destroy Matt to continue the broken buildup for Matt

          • drew

            maybe.

          • David F

            or he could interfere in Cena v Reigns and Strowman v Lesnar

          • drew

            he needs something

  • S.A.M.

    really playing up the Sasha hasnt defended her title a bit much now arent they. i mean its true but still.

  • David F

    Miz, Enzo and Bliss are best talkers on RAW

    • S.A.M.

      Enzo rambles on a bit too much now. Samoa Joe is right up there though

      • Zack

        I agree on both accounts. Joe doesn’t talk a ton but what he says he kills

  • Stoney

    His intro just isn’t the same without big Cass.

  • S.A.M.

    such horrible luck for Cass

  • David F

    KO is better dancer then Enzo

  • CJ Blaze

    Enzo is coming off like a real loser

    • drew

      true

    • Zack

      Because he is one lol

  • Zack

    Enzo is losing steam every single weak. Fans and management both tired of Enzo

    • S.A.M.

      ive been tuning out his promos of late.

      • Zack

        because he doesn’t say anything any more. He just speaks words with no direction

        • S.A.M.

          in a nutshell

    • drew

      its sad.

  • Simon Veitch

    So given that Sasha have never successfully defended the belt, and that they’re bringing it up, I guess it’s a given that this will be her first defence and she’ll humiliate Alexa

    • Zack

      I’m really hoping she loses lol

      • Simon Veitch

        Yeah, like I honestly like Sasha, and would love to see her treated properly, but Alexa is so good at what she does that I want her to be champ again.

        • drew

          having he rlose wouldnt be treating her properly. she doesnt need to lose this early

      • Mandy

        I’m hoping she wins, I love Bliss and want her back as champ but not at the expense of having Sasha look like a joke. Let her have a decent title reign then Bliss can win it back.

    • Asukalanchian

      She will pull a Bliss and get counted out

  • Joseph James

    So I see one of two things happening here. Either Enzo gets an actual push at Neville or he’s going to job to the whole Cruiserweight division.

    • Simon Veitch

      Well… 1 win down, I’m honestly a bit surprised he’s not getting squashed.

  • Joseph James

    Kinda botched that eat defeet there.

  • Simon Veitch

    Geeze, Neville just oozed “creep” vibe in that little interview segment.

  • drew

    lmao zack

  • drew

    this bitch needs to lose at no mercy.

  • Asukalanchian

    This just feels like Brocks farewell tour. I mean wow 2 weeks in a row

    • drew

      i hope it is.

    • Zack

      Right?! We’ve seen Brock more in the last month than the 4 months previous

  • drew

    braun is wwe best babyface lol

  • conan_kun

    Miz’s IC title run gonna fade away and classify itself as obsolete

  • Simon Veitch

    I’m a little upset that Braun didn’t attack Brock on the ramp

  • drew

    well then lol

  • Asukalanchian

    Let’s Go Cena chants and Roman sucks chants all match long

  • Scott

    Whats up everyone! Suprised there was no confrontation between Braun and Brock

    • drew

      supppp and save it for next week.

  • Zack

    As of Raw next week Miz will be the 4th longest reigning IC champ in history (combined days)

    • drew

      cool.

      • Zack

        Yeah! If he can last another week (and a half) he’ll become 3rd longest

        • drew

          im sure he will

  • drew

    loved mizs promo last week.

  • Scott

    Surprised they arent going with Reigns vs Miz

    • Zack

      They should

      • Scott

        Wonder where Joe will fit into this?

        • drew

          maybe he faces miz at no mercy?

  • Zack

    Honestly Miz could really step in as a Punk-esque pipebomber

    • drew

      no doubt. not as effective but close.

  • Zack

    That Cena/Roman initial face to face was completely ruined by NYC

  • S.A.M.

    oh yeah theres a match. you would think the contract signing was next by all the hyping they were doing.

    • Simon Veitch

      Wonder if something was up backstage and Cesaro/Sheamus weren’t ready and they just had to slot the video in to fill time?

      • Zack

        Didn’t even think about it but you might be right

        • Simon Veitch

          Yeah, like WWE has been known to show questionable videos before, but this was a hype video for a promo that involves absolutely none of the guys involved in the upcoming match. Really out of place.

  • Zack

    I would go as far as saying that Miz is the Roddy Piper of this generation

    • drew

      man if dean ambrose stayed heel or has turned heel honestly id make a case for him. honestly i could.

  • drew

    this feels way to early.

  • Scott

    How bout that? No tape on the shoulder for Cesaro

    • Zack

      damn you’re right!

  • yummy Fazoli’s

  • conan_kun

    Cesaro should have been relevant upper mid card solo wrestler

  • HMM…… I just had a rather interesting thought. What if during the Cena/Reigns match at No Mercy Cena Does the unthinkable and turns heel by Joining forces with Miz and the Miztourage and That’s the vehicle that cause the full shield return.

    • drew

      doubtful but like ur thinking.

      • or maybe after turning heel He and Samoa Joe help Braun win the Universal Championship and the three them run roughshod over RAW until Reigns/Rollins/Ambrose reunite.

        • drew

          i love that

    • Simon Veitch

      I think it’s too late for a serious Cena turn now, and Reigns is too far gone to be taken as a Face again any time soon too.

      • Then it definite was too late to turn Hogan Heel in 96 because hogan was older than Cena is now.

        • Simon Veitch

          It’s not to do with time, it’s more to do with the fact that Cena has been winding it back and he’s also due to do that Transformers spin off movie soon as well, so I wouldn’t be holding up my hopes on him being around long to do the heel turn justice

  • Dang That Submission reminds me I’ve been a bad guy to texas lately.

  • i still miss the original Dirty Deeds

  • Asukalanchian

    #MickieIsMean

  • #EmmaSucksGiveMeBackEmmalina

  • Zack

    I like how they make Emma use Twitter all the time to seem like a heel. But then WWE boasts about how many Twitter followers they have and they make a note every time something is trending

    • S.A.M.

      #WWELogic

    • Asukalanchian

      They use her as just a pretty face now

  • drew

    nyone care about mickie?

  • Mandy

    Emma’s theme changed, hope she doesn’t lose again

  • S.A.M.

    emma with some perfume commercial music

  • Joseph James

    Oh man. I do not like the music change.

  • the girl needs to ditch those sunglass. it makes her look like an extra in the CHiPs remake

  • Asukalanchian

    Wow Emma won

  • Zack

    Emma won! Hooray!

  • Simon Veitch

    Shocked Emma won that… pretty sloppy pin though

  • CJ Blaze

    3 hours of Raw and they only get less than 2 minutes.

  • Asukalanchian

    She’s gone crazy and cringeworthy

    • Mickie James has to be thinking is that how I was when I first entered WWE?

    • Simon Veitch

      Yeah… I mean for what it’s worth… Her and Paige really did pave the way in NXT initially, so she’s not totally wrong.

      • Asukalanchian

        If Paige wasn’t a total mess they would have made a great evil team

        • Simon Veitch

          Absolutely, as Emma was leaving and muttering about starting it all, I was sitting here thinking how amazing it would have been if Paige could come out and attack her, screaming that Emma would be nothing without her. Just a shame she’s in such a horrible state right now

          • Vomkrieg

            I still think that’s the only way this whole angle pays off though. It has to be building towards a Paige return.

  • Zack

    whats the main event

    • S.A.M.

      bliss vs sasha?

      • Zack

        i think your right

    • Simon Veitch

      Probably the contract signing or the womens title

    • isn’t it joe v cena?

  • CJ Blaze

    Yesss they’re using the same No Mercy theme as last year

  • drew

    no joe yet. hmmm

  • time to work the crowd some. Cena is so good.

  • Asukalanchian

    Only Finley loves to fight!

  • drew

    lets get personal!

  • conan_kun

    How will Cena bury Roman on mic

  • Mandy

    Wow!

  • Asukalanchian

    Cena ain’t wrong

  • Simon Veitch

    wow, cena doesn’t care

  • S.A.M.

    i almost thought he was gonna say your Roman Empire will get buried lol

  • Zack

    Cena on fire

  • Scott

    I must say I like THIS John Cena!

    • Zack

      same

  • CJ Blaze

    Angle looked legit shocked

  • Scott

    Roman is floundering!

  • Simon Veitch

    Cena just wrecking Roman, holy shit

  • Scott

    WOW EPIC BURN FROM CENA!

  • Cena brought the ether!

  • CM Punk

    go cena!

  • Zack

    God damn Cena!

  • CJ Blaze

    This is like Cena/Rock but flipped

    • Zack

      Ironic that Cena now on the other side

    • Vomkrieg

      I found in Cena vs Rock that Cena quite often won, because the Rock relied far too much on old material and pandering to attitude era fans. And at no time was the Rock as dominant over Cena on the mic as Cena was over reigns tonight. Not even close.

      Unless you thought “fruity peebles” was better than what Cena dished out tonight of course 🙂

  • CM Punk

    holy shit, this is awesome

  • conan_kun

    They should have build Roman vs Cena for WM34

  • drew

    YESSSSSS

  • Mandy

    This promo has me interested in this feud!

  • Zack

    I have a feel Cena was helping to light a fire under Roman’s ass.

    • Mandy

      He had to, Reigns was struggling to keep up

  • Simon Veitch

    Roman doesn’t realise, that Cena DID just bury him on the mic as they speak

  • Joseph James

    Roman sounds like he’s been reading a script all weekend.

  • CM Punk

    lol i love how kurt is just there watching this shoot

    • Zack

      best seat in the house

  • Zack

    …DAMN. That was a good line

  • drew

    im speechlesss

  • Simon Veitch

    This is infinitely better than I ever dreamed, god damn cena!

  • CM Punk

    i wish they just let cena shoot for the rest of the show lol…

  • conan_kun
  • Asukalanchian

    Memphis is in need of some shovels to find Reigns under the rubble

    • Zack

      Yeah because Cena just tore the damn house down

  • Zack

    Poor Club is being fed to the top dogs

  • S.A.M.

    so yeah that was straight fire

  • I think we just witnessed the beginning of Cena’s run to 17

  • Say what you will about him Cena always brings passion and gives the person he’s feuding with free reign to do the same.

  • Zack

    Game of Throne: Our dragons spit fire!
    Cena: Hold my beer

  • one day I would like to see Cena actually become tag team champion with someone he isn’t feuding with.

  • Zack

    everything after that segment feels pointless

    • S.A.M.

      if Cena was gonna go that hard, i wouldnt have minded that closing the show

  • drew

    no joe this week which means they have nothing for him. smh

    • Zack

      No braun either

      • drew

        hes in title match tho. i mean wait til next week but not looking good for joe

  • Scott

    You know they seriously keep talking about Undertaker ALOT! Still feel like they are setting up for something

    • S.A.M.

      his HOF induction

  • Zack
  • Hello Elias!

  • Asukalanchian

    Elias stole Emma’s glasses

  • Asukalanchian

    The King is here!

  • of course Lawler won’t stand for someone disrespecting his home town.

  • drew

    cheap pop.

  • drew

    oh good grief.

  • LOL Pelvis Wesley!!

  • drew

    wtf am i watching.

  • S.A.M.

    this could of easily just been regular old Heath Slater being the one man band interrupting Elias

    • Asukalanchian

      I’d love Heath vs Elias

  • Asukalanchian

    Not in the Pelvis

  • Zack

    He’s got kids chant lol

  • conan_kun

    Road to No Mercy: Lesnar vs Strowman, Roman vs Cena
    Meanwhile road to SDL’s HIAC PPV: Shane inserting himself into KO/AJ. Natalya as women champ, Jinder with the men’s top belt

  • Zack
  • drew

    too quiet.

    • S.A.M.

      i was waiting for the damn commercials to end lol.

  • S.A.M.

    that was a slick code red

  • Zack

    funny Sasha and Alexa really hate each other and yet. They’re not actually hurting each other. Isn’t that weird Sexy Star?

    • S.A.M.

      hasnt been a good few months publicly for AAA

    • drew

      right??? pathetic.

  • What’s weird is that Banks can’t succesfully ever defend a title.

    • Gary Robert

      its riduclous

  • drew

    seriously ? this hot potato crap?

  • Zack

    Haaaa I called it. I love this streak Sasha has of never defending her title sucessfully

    • drew

      sorry man. its garbage.

      • Gary Robert

        Agreed. Completely devalues her each time.

  • YES! Nia just turned on Bliss!

    • Zack

      As soon as she picked her up I knew that’d happen. Shades of Evolution

    • S.A.M.

      knew it as soon as she walked out there

  • kingdook24

    Wow… that Cena/Reigns promo.

    Those two are currently, outside of Brock and Orton, the only ones who can get away with a segment such as that. That segment was clearly meant for the IWC.

    Oh… and the Dook is loose.

    • Gary Robert

      best Reigns promo in his career even with the two blunders. Came across truthful and with real emotion behind it. I liked how Cena even said the same thing.

  • S.A.M.

    well im off to school
    see y’all tomorrow for SD
    goodnight everybody

  • David F

    Nia needs to squash Alexa and Sasha to win the title.

  • Stoney

    What is Vinces problem with Sasha Banks? Two years on the main roster and four meaningless title reigns.

    • kingdook24

      I don’t know what it is with her and WWE. Sasha is clearly over like crazy yet they always book her to go under in her title defenses. If wins and losses clearly don’t matter, then I don’t see why Sasha can’t have a lengthy reign as champion. I was honestly quite shocked that she went over at SS, but knew the reign was over once they announced that the rematch would be on RAW, not No Mercy.

      Damn shame.

      • David F

        she has not been over as babyface. smark crowds have been booing her lately and her promos have not been good as a babyface. she needs to go back to being heel. Sasha is better at being heel

        • kingdook24

          She is over, Bayley is not as over and they’ve paired her with Bayley but they aren’t connecting with the fans how Charlotte and Becky are. I don’t know, man.

          Smarks just ruin wrestling, probably because they’re tired of boneheaded decisions such as strapping Sasha and making her go under after two weeks.

      • Stoney

        I guess it’s because Charlotte and Alexa are Vinces golden girls

  • David F

    then Nia and Askua will flip flop the title next. the women division should just have one champ for both brands

  • drew

    NO MORE HOT POTATO DAMN>